Гейминг заглавията през март: позакъсняла Коледа

Не се случва всеки ден нова домашна конзолна платформа да дебютира през март. При това, с едно от най-високо оценените заглавия за всички времена. Истината е, че дори само дебютите на Nintendo Switch и The Legend of Zelda™: Breath of the Wild са напълно достатъчни да наречем настоящия месец знаков, що се отнася до гейминг индустрията.

Другата истина обаче е, че двата продукта на Nitnendo са просто черешката на тортата за едни от най-силните 30-на дни, които индустрията е виждала. Horizon Zero Dawn, Nier: Automata, Ghost Recon Wildlands и Mass Effect Andromeda чертаят март, който спокойно може да накара портмонето на всеки сериозен играч да си направи сепуку.

Някак си е съвсем логично и ние да стартираме подобен тип месечни гейминг обзори, именно в рамките на тази една дванадесета част от годината. Длъжни сме да споменем, че очерците ни ще включват както най-новите конзолни и PC заглавия, така и тези, които се появяват на мобилни платформи. Ще стартираме с преждеспоменатата бомба на Nintendo - The Legend of Zelda™: Breath of the Wild.

The Legend of Zelda™: Breath of the Wild   

Платформи: Switch, Wii U

Какво е?

Чисто и просто едно от най-добрите заглавия за всички времена и може би единствената адекватна причина да инвестираш в първите бройки на Nintendo Switch.

Защо да играя?

Качеството на игрите с марката Zelda винаги е било високо, но в последните няколко години остана впечатлението, че Nintendo няма точна идея как да пренесе култовия франчайз на териториите на модерните open world игри. Е, подобно впечатление би следвало мълниеносно да се изпари след първите няколко часа на Breath of the Wild. Новата Zelda е може би най-добрият Nintendo софтуер от Mario Galaxy 2 насам и сериозна заявка за игра на годината. Breath of the Wild е и поредно доказателство, че Nintendo може и да има съмнителен мениджмънт, но разработчиците на компанията продължават да бъдат от класа, достижима за притеснително малко студия извън тези на създателя на Mario. За новата Zelda, очаквано, могат да се изпишат тоново суперлативи, но предвид заделеното място на всяко заглавие, ще спомена само, че никога през живота си не си играл в чисто геймплеен аспект нещо подобно що се отнася до open world жанра.

Защо да пропуснеш?

Ако разполагаш с която и да е платформа на Nintendo – Switch или Wii U, то Breath of the Wild трябва да е съответно или първата игра за новата ти конзола, или последната, която да нагости Wii U. Единственият по-сериозен негатив, който мога да подхвърля, е че класиката на Nintendo е достъпна само на нейните платформи, които, за съжаление, никога не са се радвали на особена популярност на родна територия.

Nier: Automata

Платформи: PS4, PS4 Pro, PC

Какво е?

Новият продукт на Platinum Games (Bayonetta,Vanquish) и по-конкретно ААА екипът на култовото студио. С други думи не е онзи, отговорен за недоносчето, наречено Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan.

Защо да играя? 

Защото обикновено AAA екипът на японците произвежда игри, които придобиват култов статут още в деня, в който са пуснати на пазара. Nier: Automata е поредният мазохистично добър жанров мишмаш, който е способен да те изкара моментално от сивото ежедневие, пренасяйки те в свят, чиито закони и инфраструктура са като никои други, което си посещавал посредством литературата, кино изкуството или алтернативен развлекателен софтуер. Магичен е моментът, в който от експлозивен екшън, Platinum те прехвърля в един от най-добрите шмупове, които си играл за последните няколко години. Така де, вдигни поличката с финес...

Защо да пропусна?

Алтернативната природа на света и персонажите може да не е по вкуса на всеки. Сюжетната линия е, хм, объркваща?

Horizon Zero Dawn

Платформи: PS4, PS4 Pro

Какво е?

Първото open world заглавие на Guerrilla Games (Killzone серията) и нов голям PlayStation ексклузив, който вероятно ще се превърне и във франчайз.

Защо да играя?

На първо място, разбира се, защото в случая говорим за отлична игра. Контролът е стегнат и удобен, а стори аркът - интригуващ. Нататък, в случая говорим за вероятно най-добре полираната (на day one) open world игра, която не се казва Zelda. Не на последно място Zero Dawn е обезкуражаващо красив продукт, който изстисква всичко, на което са способни PS4 и PS4 Pro. В този ред на мисли приключенията на Aloy са и чудесна реклама, ако искаш да покажеш на своите приятели защо си инвестирал в Pro конзолата на Sony (за целта, разбира се, е редно да разполагаш и с 4K телевизор). А, щях да пропусна – играй, за да се полюбуваш на плитките на новата посестрима на Drake и Kratos – Aloy.

Защо да пропусна?

Основният ми проблем със Zero Dawn се състои в поднасянето на историята. Просто на места диалозите издишат, а от там има вероятност да пострадат и някои важни моменти от наратива. Не всички странични куестове са достатъчно разчупени в сюжетен и геймплеен план.     

 

Ghost Recon Wildlands

Платорми: PS4, PS4 Pro, Xbox One (S), PC

Какво е?

Open world продължение на именитата поредица на Ubisoft.

Защо да играя?

Светът е огромен и за разлика от Zero Dawn и Zelda, Wildlands предлага кооперативна игра за до четирима души. Трябва да допълня – забавна в доста моменти кооперативна игра. Богат на  съдържание развлекателен софтуер. За преминаването на почти всяка мисия има по повече от едно решение.

Защо да пропусна?

Доста бъгове – просто след споменатите многократно (и също толкова полирани) Horizon Zero Dawn и  The Legend of Zelda™: Breath of the Wild проблемите със скриптове, колизии, физика и AI  наистина натежават. Посредствена история и диалози.

 

Mass Effect Andromeda

Платорми: PS4, PS4 Pro, Xbox One (S), PC

Какво е?

Продължение на една от най-добрите трилогии от предходната генерация. Mass Effect Andromeda ще дебютира на родния пазар следващата седмица. И по конкретно на 23 март.

Защо да играя?

Шепърд може и да го няма, но Bioware обещават поредната голяма нова вселена, изпълнена с причудливи същества и персонажи. Новият „Шепърд“ ще бъде озвучен от легендата Нолан Норт. Поне мъжкият му вариант. Първият open world Mass Effect, който ще използва и изцяло нов графичен енджин - Frostbite 3 (оригиналната трилогия се възползваше от услугите на Unreal 3). Не на последно място, защото оригиналът все още е най-добрата сай-фай сапунена опера в гейм формат?

Защо (евентуално) да пропусна?

Предвид факта, че все още играта не е на пазара, в следващите няколко реда ще откриеш единствено притесненията, които имаме за Andromeda. Основното се състои в преминаването на изцяло open world среда. Отвореният свят в крайна сметка може да бъде генерален плюс, но при по-посредствена реализация има потенциала да да убие всичко, което харесваме в оригиналната трилогия. Осанката на новия „Шепърд“, поне на първо четене, изглежда доста по-скучновата. До каква степен ще падне акцентът върху мултиплейъра?    

Ивайло Коралски
Ивайло Коралски

Ивайло Коралски е едно от добре познатите имена из българските гейминг среди. Дългогодишен автор на висококачествени статии и рецензии, Ивайло е успял да превърне името си в институция, що се отнася до света на технологиите и развлекателния софтуер. За VIBES е истинско удоволствие, а и чест, че Ивайло Коралски ще бъде един от нашите автори.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни