РЕВЮ: Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Игрите, създадени специално за игра в кооперативен режим, постепенно стават изчезващ вид. Причината е, че разработчиците най-често принизяват идеята за игра в тандем просто до това да добавят втори играч към онова, което вече се случва. Въпреки, че може да се играе и самостоятелно, Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands приема съвсем различен подход, създавайки игра, която изисква двама или живи партньори, които да работят умело заедно, за да постигнат най-задоволителните резултати.

Дори когато промъкването не е опция и оръжията са единственото решение, пак трябва да общувате с вашия екип често и ефективно, за да оцелеете. Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands се отличава рязко от повечето ко-оп шутъри, които обикновено хвърлят срещу вас и партньорите ви вълна след вълна врагове, просто за да тестват издръжливостта ви. Така въпреки някои неизбежни проблеми, Wildlands е ко-оп шутърът, който мнозина очакваха и заслужават.

Земята на дивото

Историята в Wildlands не е кой знае колко изпипана (Боливия е разкъсвана от насилие, наркотиците са лоши, а същото се отнася и за повечето испаноговорящи хора и т.н.), но тя успява в най-важното, а именно да зададе предизвикателствата, които трябва да преодолеете. Сюжетът съчетава по доста странен и честно казано малко притеснителен начин опити за духовити диалози като в екшън комедия с откровено тежки сцени. Попаднала под властта на наркокартелите, Боливия не е приятно място. Понякога ще ви се случи да откриете обезобразен и обесен човек, който трябва да издирите, а в една особено гадна ситуация ще наблюдавате как героят ви кара един бандит да шмърка кокаин, докато получи инфаркт, в опит да изтръгне информация. Като тон и атмосфера, Wildlands е шантав коктейл, който няма да е по вкуса на всеки.

КУПИ ОТТУК TOM CLANCY'S GHОST RECON WILDLANDS И ИЗПРОБВАЙ УМЕНИЯТА СИ!

За щастие, геймплей аспектът на Wildlands няма такива противоречия. Структурата е позната и изпипана: навлизате в нова територия, събирате информация (Intel), за да отключите основни мисии и допълнително се занимавате със странични задачи, които ви помагат да развиете героя си. Когато изпълните достатъчно мисии по сюжетната линия, отключвате основната ви цел в съответния район, което обикновено означава, че трябва да атакувате някое добре защитено укрепление, където се крие местния бос. Най-хубавото е, че картелът има четири основни разклонения, но за да завършите историята трябва да елиминирате само две, така че ако не си падате по дългите игри, Wildlands предлага и улеснен вариант.

Ако сте играли шутър от трето лице в последните години, значи ще свикнете бързо с основните механики. Играта има автоматична система за прикритие, която се активира, когато се доближите до стена или приклекнете. Камерата дори сама се сменя над лявото или дясното рамо на героя, според това в каква посока гледате. Използването на прикритие е задължително, тъй като геймплеят е по-бавен и тактически и трябва да се ориентирате добре в света около вас.

А той е доста разнообразен - мисиите ще ви отведат в градчета, в пусти местности, на пресечен терен или пък в истински лабиринти от коридори и тайници, както подобава на бърлогата на някой наркобос. Типично в духа на Tom Clancy игрите, и тук имате поредица от джаджи и високотехнологични играчки като дронове, снайпери и бинокъл, който маркира враговете ви в 3D на картата. Хубавото е, че с изключение на няколко скриптирани мисии, които изискват стелт или екшън, обикновено сте свободни да подходите както прецените. Ако враговете ви открият труп или пропуснете изстрел и куршумът изсвисти наблизо, имате един кратък прозорец, за да ги елиминирате, след което всички намиращи се наоколо бойци стават агресивни и битката не ви мърда. На по-високо ниво на трудност, както вие, така и враговете падате лесно под градушката от куршуми, което прави престрелките напрегнати и динамични. Доброто позициониране и маневриране е ключово за оцеляване. Ако играете сами, вашите спътници могат да ви съживят веднъж в битка, докато ако имате жив партньор, това може да става неограничен брой пъти.

Един съвет - опитвайте се да елиминирате набелязаните обекти по-бързо, защото в противен случай ще ви се наложи да ги преследвате с коли. Атрактивно е, но управлението на колите в играта за жалост е доста лошо. Физичният модел го няма никакъв, усещането за тежест отсъства и колите се държат непредсказуемо. Подобни автогонки са дразнещи, особено когато се налага едновременно да карате и да стреляте.

Да си отгледаш герой

Вместо стандартна ХР система, при която трупате точки опит от убити врагове и после ги използвате за ъпгрейди на уменията и екипировката, Wildlands налага да откриеш или спечелиш точките за ъпгрейд според това какво точно искаш да подобриш. Основните ресурси, които изграждат икономиката на играта, са Oil, Food, Medicine и Communication Tools, и всеки един ъпгрейд може да изисква определени ресурси и точки. Системата е иновативна и свежа и възнаграждава щателното изследване на картата - нещо, което е много важно, за да не бъде този огромен свят скучен.

В началото на играта бързо ще натрупате известни ресурси за ъпгрейд, но това не означава, че се губи смисъла от проучването на заобикалящия ви свят. Броят на възможните ъпгрейди е огромен, а "цените" им постепенно растат, така че винаги ще трябва да положите усилие, ако искате да имате най-доброто за героя си. В известен смисъл, начинът, по който развивате героя си в Wildlands, напомня на масова онлайн игра. Въпреки, че срещате едни и същи мисии, всеки играч има собствена свобода и темпо, с които да напредва. Ако сте доста по-високо ниво от вашите приятели, може да им помагате или пък на свой ред те ще ви съдействат в мисии, които дори още не може да отключите. Цялата система в играта се върти около съвместната работа и това е категорично най-силният елемент тук.

Изкуствен интелект, който изненадва приятно

Други изненадващо силна черта на Wildlands е изкуственият интелект на вашите партньори. Дори и днес, да направиш адекватен AI в игрите често е трудна задача и сякаш сме свикнали да приемаме значителни компромиси там. За щастие,  компютърните ви съекипници – до трима в дадена ситуация - често пъти са не по-малко ефективни, отколкото истински хора. Най-лесният пример за това е функцията Sync-shot, която ви позволява да маркирате до трима врагове (когато умението е ъпгрейднато максимално), които съотборниците ви да повалят, докато вие екзекутирате четвърти. Функцията е изключително ефективна и има приложение във всяка една ситуация - например, когато видите в далечината снайпер и не се чувствате уверени да го елиминирате сами, може да наредите на вашите AI другари да се заемат с трудния изстрел.

Sync-shot е по-ненадеждна функция, когато играете с живи хора, но това пък я прави още по-забавна. Над главата на врага, който сте маркирали, се появява иконка, така че приятелите ви да знаят по кого ще стреляте. Ефективността на изстрела не е гарантирана, но пък усещането за тактическа принадлежност е страхотно и когато успеете да извършите някоя образцова атака, удоволствието е огромно.

Оптимизация с марка Ubisoft за добро и за лошо

При всички тези хубави неща, Wildlands носи и своите проблеми, някои от които са типични за Ubisoft. Компанията е известна с нестабилните си сървъри и проблемите в мултиплейър, които помрачиха премиерите на двете и последни онлайн-ориентирани игри Rainbow Six: Siege и For Honor. Wildlands не е изключение, но тук нещата не са толкова отявлени. Понякога може да изгубите напълно връзка, но предимно се касае за спорадични моменти на продължителен лаг, когато картината или звука зациклят за 8-10 секунди. Оптимизацията на играта за РС не е нищо специално. Wildlands не страда от големи проблеми, но въпреки това кадрите в секунда периодично падат, независимо дали играете онлайн или сами. Честно казано, трудно ми е да повярвам, че дори мощни компютри са в състояние да подкарат играта в 60 кадъра в секунда без чести прекъсвания.

Wildlands е ко-оп шутър за широк кръг потенциални геймъри. В основата му е тактическият геймплей, но дори и да се провалите в стелта и маневрите, играта не ви наказва, а дава възможност да подходите по друг начин. Дори на най-основно ниво има страшно много неща за правене, тъй като големият отворен свят внимателно е аранжиран така, че да го усещате жив и заслужаващ да се изследва. Играта сам е приемлива алтернатива, но ако имате поне един приятел и обичате тактически шутъри с тук-там шантави екшън сцени, с чисто сърце мога да ви препоръчам Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands.

Иван Спиридонов
Иван Спиридонов

Заклет РС геймър и воин на мишката и клавиатурата. Готов да изиграе всичко поне по веднъж, но сърцето му е в шутърите и ролевите игри. Постоянно се движи на границата между новите заглавия и магията на ретро гейминга, но някак си намира време за всичко. Това е то магията на гейминга.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни