Световна седмица на рециклирането с H&M и M.I.A.


H&M обединява сили с популярната певица и артист M.I.A. за най-новата глобална инициатива на бранда – World Recycle Week (Световна седмица на рециклирането), като заедно създават ново музикално видео и стартират активност за събиране на стари дрехи. В рамките на седмицата от 18 до 24 април шведската марка си поставя за цел да събере 1000 тона износени или ненужни дрехи в своите над 3600 магазина и с помощта на клиентите си от цял свят. Инициативата е част от цялостния стремеж на модната компания да затвори производствения цикъл в модата, рециклирайки стар текстил за създаването на текстилни нишки за нови продукти.За да привлече внимание към каузата, M.I.A. участва в заснемането на ексклузивно музикално видео за H&M, засягайки наболялата тема за влиянието на текстилните отпадъци върху околната среда. Клипът ще направи своя дебют на 11 април в официалния сайт на бранда.

Събирането на стар текстил в магазините на H&M е лесен процес и има неоспорим положителен ефект. От 2013 г. клиентите от цял свят имат възможност да се разделят със своите ненужни дрехи и домашен текстил, независимо от тяхната марка или състояние. С това те подпомагат да се предотврати достигането на текстилни отпадъци до сметищата, като в замяна на това получават ваучер за отстъпка в H&M. От старта на кампанията през 2013 г. до днес са събрани над 25 000 тона стари дрехи. В резултат от нея преди две години бяха представени първите модели облекла, създадени от рециклирани текстилни нишки, което бе съществена стъпка за затваряне на производствения цикъл в модата.

За да отбележи първата кампания World Recycle Week, H&M си поставя за цел да събере по-голямо количество отвсякога досега именно чрез кампанията за събиране на стари дрехи в своите магазини. Освен видеото с участието на M.I.A., блогъри и герои от видеото ще заснемат кратки клипове, с които показват какви дрехи рециклират през седмицата, посветена на рециклирането. Клипчетата ще се противопоставят на популярните напоследък видеа, показващи нови покупки. Всеки може да създаде свое клипче и да го сподели с #HMrehaul, а след това да остави дрехите във всеки магазин на марката, като по този начин ще се присъедини към глобално модно движение и ще превърне инициативата за събиране на стар текстил в естествен етап от жизнения цикъл на дрехата.

Затварянето на производствения цикъл в модата е глобален ангажимент и част от действията на H&M по посока на устойчивото развитие. Крайната цел е да затвори жизнения цикъл на текстила, така че износените дрехи да могат да бъдат използвани отново, рециклирани или да се превърнат в чисто нови тъкани за нови продукти. Дългосрочните цели са да се елиминира текстилният отпадък, който достига сметищата, както и опазването на природните ресурси. Само с рециклирането на една тениска, могат да бъдат спестени 2100 литра вода – какво остава за 1000 тона дрехи, събрани само по време на кампанията World Recycle Week. Ще бъдат приемани всякакъв тип ненужни дрехи – старите дънки, изхабените кърпи, скъсаната рокля. Нищо не е прекалено съсипано, износено или използвано, за да не получи шанс за втори живот.

VIBES
VIBES

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни