Битката на големите: PewDiePie срещу T-Series

YouTube е добре познатата ни платформа, която с пълни сили стана четвъртата власт и до голяма степен може да се каже, че свали традиционната медия от дългогодишно пазения от нея трон. Със своята гъвкавост в съдържанието и професионалното развитие, тя продължава все още да бъде на върха на медийната пирамида. Но има ли крал, който да представлява сайта пред света?

Да, шведът PewDiePie. Това е каналът с най-много абонати, днес наброяващи над 74 милиона души. Надминаващ световноизвестни изпълнители и телевизионни предавания, той безспорно носи короната на YouTube.

Младият и енергичен европеец Феликс, както близките на PewDiePie го наричат, има дълга кариера в правенето на видеа, която с всеки ден развива и от години поддържа първото място в платформата. Но от няколко месеца насам индийската корпорация T-Series е на косъм от това да заеме почетното челно място.

 

Битката между двата канала създава голяма дискусия между всички създатели на съдържание в сайта. Дали и трябва ли една корпорация да оглавява YouTube, или един млад човек, който от комфорта на собствения си дом забавлява хората?

Ютюбъри с различно количество абонаменти от всички краища на света активно застават зад своя „водач“ Феликс, който им дава надежда, че сам човек, стига да иска, може да надделее и да символизира индивидуалността и човешкото в един консуматорски свят, в който корпорациите владеят и свободното изразяване.

 

В този момент каузата “Subscribe to PewDiePie” е в пика на своята популярност и цели да разкрие канала на Феликс пред хора, които не са имали шанс да го гледат и да се запознаят с видеата му, за да може той да победи в битката на големите.

Ютюбърът, познат като MrBeast, прави видео, в което показва как е купил билбордове и всевъзможен тип реклами, за да подкрепи своя любимец, като това дава на Феликс допълнително няколкостотин хиляди абонати. Самият той започва този тренд, който добива все по-големи измерения.

Дори хакер с онлайн псевдоним TheHackerGiraffe хаква 50 000 принтера, за да принтира „пропаганда“, с която да карат хората да се абонират за канала на PewDiePie. Като разбира се, той казва, че това е с цел да помогне, но и да направи добро на обикновените граждани, като им покаже, че трябва да имат по-силна защита на принтерите си и други хакери биха се възползвали от този факт.

 

Именно заради борбата, фенове на Феликс поддържат силно негативни мнения за Индия, тъй като конкурентният канал е от тази държава и разпространяват гневни и омразни коментари, което не се нрави на шведа. Той прави видео, за да наблегне на факта че има голям брой подрастващи в Индия, които биват експлоатирани за работна ръка и дава координатите на благотворителна кампания, която се бори с този проблем, като успява да събере над 150 000 британски лири.

Борбата продължава вече с месеци и разликата между каналите ту се скъсява, ту се увеличава. Но ние с удоволствие я наблюдаваме и участваме в нея, защото ни кара да бъдем част от нещо по-голямо и е приятна, забавна част от ежедневието ни. Индивидуалното или изкуствено създаденото, кое ще победи? Предстои да разберем.

P.S. Subscribe to PewDiePie!

Диана Маджарова
Диана Маджарова

На 22 години. Кореист, търсещ новото и предизвикателството. Харесва симбиозата между модерното и древното, за да я спечелите - цитирайте Аристотел, докато играете компютърни игри, или ѝ подарете таралеж.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни