РЕВЮ: UNCHARTED: The Nathan Drake Collection – The Master Thief Collection

С вчерашна дата (спрямо писането на настоящия текст), най-популярният геймърски блог, vg247, публично се извини на Naughty Dog. Причината? Написаното в скорошен предварителен преглед на медията, (уж) представящ предстоящия Uncharted 4: A Thief's End, се оказа, че всъщност е базирано на ремастерирания Uncharted 2: Among Thief. Авторът на vg247, присъствал на последния TGS (токийското изложение за развлекателен софтуер), през цялото време си мислил, че играе Uncharted 4, докато на телевизора пред него се е развивала сцена от споменатия Uncharted 2.

В този ред на мисли, едва ли Naughty Dog може да мечтае за по-добър PR на своя ремастериран продукт.

Прочее, в този текст няма да отварям темата за количеството ремастерирани заглавия от предишната генерация, независимо че въпросната е доста наболяла. Просто ще изразя моята гледна точка по следния начин – ако нивото на всеки един ремастър за PlayStation 4 или Xbox One гравитира около това на тук представената творба, то на секундата давам част от черния си дроб за ъпдейтнати версии на трилогии като Mass Effect, Resistance, BioShock, че дори и Killzone.

Naughty Dog, и в частност особено кадърните младежи от Bluepoint Games, са сътворили компилация за шампиони, която е всичко останало, но не и ъпресната изтисквачка на пари.

Дори и без примера, с който стартирах началото на този текст, мога да говоря с часове и пяна на уста за визуалните и геймплейни подобрения, които предлага Nathan Drake Collection. И по-конкретно как Uncharted 3 (в някои моменти и U2) изглежда като игра, разработена за PlayStation 4.

Преди това, обаче, малко повече за това как са остарели PS3 заглавията и какво точно ги прави толкова специални.

All Developers Dream, But Not Equally

5

Предвид факта, че е заглавие от 2007 година (разработката е стартирала през 2005), Uncharted: Drake’s Fortune е продукт, който през 2015 година би следвало да изглежда притеснително одъртял. При това не само визуално.

Дори и след монументалното количество работа, които са хвърлили върху преработката му момичетата и момчетата от Bluepoint Games, годинките на първия Uncharted му личат. От друга страна, подобренията спрямо оригиналната PS3 версия са толкова много, че в някои моменти се усеща като нова игра.

Анимациите, абсолютна революция за 2007 година, през 2015 година могат да извадят играча от случващото се на екрана. Пейсингът също натежава понякога – има пасажи с продължителност над половин час, в които Дрейк почти ексклузивно стреля с интензитет, на който би му завидял и Рамбо. Проблемите с колизията в оригинала също продължават да бъдат най-сериозни.

7

В 1080p резолюция, 60 кадъра в секунда и масивно подобрени текстури и модел на Дрейк (взет директно от Uncharted 3), обаче, Drake’s Fortune носи изследователския дух в себе си по възможно най-изразителен начин в цялата поредица. Нещо повече, оригиналният Uncharted разполага с осезаемо по-адекватен изкуствен интелект на противниците, което прави изиграването му на най-висока трудност значително по-майсторско преживяване.

Цветовата гама на първата игра пък ти крещи в лицето SEGA от 90-те години на миналия и първите години на настоящия век – бистри, ярки цветове, преобладаващо синьо и зелено. Цветовата гама е и един от основните виновници Drake’s Fortune да се усеща като най-изследователското приключение на Дрейк – своего рода дигитална версия на „Островът на съкровищата“.

Истината е, че ако Uncharted игрите бъдат разглобени на съставните им части, голяма част от въпросните части няма да бъдат от най-високо ниво. Причината за високите оценки и любовта на милиони играчи се крие най-вече в прекрасната симбиоза между избраните от Naughty Dog елементи.

6

Последните, прочее, продължават да бъдат на най-високо ниво в Uncharted 2. Дори шест години по-късно въвеждащата част на играта е способна да впечатли по особено първичен начин модерен играч, който не е докосвал оригиналната творба за PS3. Прескъпата ми половинка на моменти буквално изтръпваше, докато се опитваше да спаси Дрейк от висящия над бездънната пропаст разнебитен влак. Камерата и снимачния подход към днешна дата по-скоро покриват стандартите изисквания за ААА продукт през 2015 година (през 2009 година Uncharted 2 ги пренаписа), но ултимативният пейсинг, страхотните персонажи (минус Лазарович) и някои от най-красивите дигитални локации, които са се появявали на телевизорите ни, продължават да поддържат статуса на втория Uncharted като на специална игра. Такава, на която ѝ личи, че е направила нещо голямо, нещо революционно за екшън адвенчър жанра и индустрията като цяло.

При нея, също както и при оригиналния Uncharted, действието се развива при 60 кадъра в секунда, а всичко е ренднатно в 1080p резолюция. Анимациите в Uncharted 2 продължават да бъдат по-добри спрямо тези на 90% от модерните заглавия. Начинът, по който тялото на Дрейк реагира с околната среда, слизането му по стълби, неравномерната му походка... просто що се отнася до анимации, никой все още не е по-голям от Naughty Dog.

10

60-те кадъра пък дават на прицелването осезаемо побутване в положителна посока. Стрелбата в Uncharted никога не е била на нивото на тази, характерна за продукти като Vanquish или Gears of War, но подобренията и при трите ремастъра са меко казано доловими. И ще направят живота на всеки много по-лек дори на най-високите степени на трудност.

В общи линии за Uncharted 3 могат да се кажат същите неща, които изредих за първите две игри (подобрен контрол, визия и т.н.) . Ще допълня, че тройката трябва да я изиграеш дори и само заради грандиозните сет пийсове, пред които тези в последния Индиана Джоунс стоят като турски екшън филм от 70-те и 80-те години на миналия век.

Споменавайки Инди, няма как да не кажа няколко думи и за по мое мнение най-големия проблем на трите Uncharted игри. А именно, прекомерната доза стрелба. Инди и Дрейк имат много общи черти, а вторият видимо е вдъхновен от първия, но персонажът на Спилбърг, за щастие, не отнема по пътя си живота на 500+ души. В този смисъл Дрейк е по-близо до Пабло Ескобар, отколкото Индиана Джоунс.

1

Наясно съм, че подобен „Пабло Ескобар“ проблем е наличен в почти всяко голямо ААА заглавие, но искрено се надявам в Uncharted 4 изтребването да има някаква логика. Такава, на която залага друг продукт на „кучетата“, The Last of Us.

С радост ще се завърна обаче на пътя на позитивизма, този път, свързан със звуковото оформление на трите игри. Студия като DICE и Creative Assembly предоставят технически убийствен звук, но ND, продължава да предлага най-разнообразното количество опции. Стерео, 5,1, 7,1, различни степени на динамичен диапазон, некомпресирано Linear PCM саунд – звуковата ти система (или адекватни слушалки) ще получи спонтанен и крайно продължителен оргазъм. Така де, през 2015 година, надявам се, играчите, които играят игри през колонките на телевизора, са изчезващо с бесни темпове малцинство.

4

Tenzin! RPG? RPG! What's Tibetan for RPG?

Според Naughty Dog 80% от притежателите на PlayStation 4 никога не са играли която и да е от оригиналните игри. В този смисъл UNCHARTED: The Nathan Drake Collection ще бъде изцяло ново заглавие за повечето потребители на конзолата. За тях покупката на колекцията е меко казано препоръчителна – 3 стабилно преработени класики, побрани на един Blu-Ray носител и 50+ часа геймплей. Трябва да отбележим, че Nathan Drake Collection съдържа и достъп до предстоящата бета на Uncharted 4. Ако обаче притежаваш PS3 версиите на трите игри, то можеш спокойно да се огледаш за нещо наистина ново. Колкото и да са пипнати трите класики, в крайна говорим за същите Uncharted продукти, на които си се наслаждавал преди седем и повече години.

А аз под сурдинка ще призная, че, като изключим предстоящата да дебютира на европейския пазар Yakuza 5 и прясната Soma, Nathan Drake Collection беше най-очакваният ми софтуерен продукт за края на годината. Адски трудно е да откажеш на Дрейк и кръшинг (вече се предлага и “brutal” трудност) при 60 кадъра в секунда...

Ивайло Коралски
Ивайло Коралски

Ивайло Коралски е едно от добре познатите имена из българските гейминг среди. Дългогодишен автор на висококачествени статии и рецензии, Ивайло е успял да превърне името си в институция, що се отнася до света на технологиите и развлекателния софтуер. За VIBES е истинско удоволствие, а и чест, че Ивайло Коралски ще бъде един от нашите автори.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни