За пръв път H&M стартира своята глобална инициатива за събиране на дрехи (Garment Collecting) през 2013 и от тогава насам компанията е събрала над 40 000 тона текстил. Клиентите могат да занесат всякакви нежелани дрехи и текстил, без значение от тяхната марка или състояние, до произволен магазин на H&M целогодишно. Целта на кампанията е да се увеличи количеството събрани дрехи, ежегодно, така че да се достигне до обем от 25 000 тона на година до 2020.

Ново видео, режисирано от Кристал Мосел, промотира актуалната кампания за събиране на дрехи, наречена Bring It, която стартира глобално на 26 януари в сайта на марката. Кампанията цели да повиши осведомеността относно необходимостта от рециклирането на дрехи. H&M се стреми да затвори производствения цикъл на модата, като предоставя на клиентите си лесно решение – да предадат своите нежелани дрехи, така че те да бъдат рециклирани или използвани повторно чрез инициативата за събиране на текстил. По този начин, по-малко дрехи отиват на сметището. Видеото към кампанията Bring It разкрива пътя, по който преминават старите и ненужни дрехи, след като са били събрани в магазина. Чрез различни истории, то илюстрира как продължителността на живота на една дреха може да се увеличи, за да остане тя колкото се може повече в употреба.


Вдъхновени от кампанията Bring It, H&M България, в колаборация със студентите от Магистърска програма „Мода и бизнес стратегии“ в НБУ, създаде арт инсталация на витрината на магазин H&M на бул. "Витоша" 6. Специалната витрина показва модерния прочит на студентите, ръководени от преподавателя Николай Пачев, как дрехите могат да имат нов живот, намирайки правилното приложение. Инсталацията е изработена изцяло от дрехи, върнати за рециклиране и може да бъде видяна до 5 февруари.


За да осигури устойчива мода и качество на добра цена, H&M се стреми да работи за промяна в начина, по който модата се произвежда и консумира днес. Затварянето на цикъла е основен ангажимент на марката по пътя към по-устойчиво бъдеще. Целта е да се създаде затворен цикъл за текстил, така че нежеланите дрехи да могат да бъдат използвани и рециклирани, а от тях произведени нови текстилни влакна за нови продукти. На свой ред, това спомага за опазването на природните ресурси и гарантира, че дрехите не отиват на сметището.

Автор

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

Напишете коментар