Може би вече сте чували за Clubhouse, но има голям шанс все още да не сте се присъeдинили към тази социална мрежа. Това е така, защото новата платформа изгради репутацията си, отчасти на изключителността си. За да влезете, трябва да имате покана, въпреки че скоро това може и да се промени. А сега, ето и какво трябва да знаете за Clubhouse, в случай че скоро ви се наложи или имате желание да го използвате. 

Какво е Clubhouse всъщност?

Накратко: Clubhouse е аудио-базирана социална мрежа. Тя е създадена от Пол Дейвисън и Рохан Сет през април миналата година. Те я описват така: "Нов тип платформа, базирана на говорене, което пък позволява на хора, където и да са по света, да комуникират, споделят истории, развиват идеи и проекти, поддържат приятелства и да се запознават с нови хора от цял свят." Интересно е, че от CNBC оценяват приложението още през май за 100 милиона долара, въпреки че е имало само 1 500 потребителя.

По същество, можете да влезете и излезете от различни чатове, по различни теми, като в свободно течащ подкаст. Можете просто да слушате или да споделите мнението си. Сякаш сте в коктейл-бар или клуб и се включвате в разговор. От Vogue описват опита си с приложението като "шеметно обединяване на разговори в стил подкаст на живо, дискусии и възможности за работа в мрежа...“ Апликацията имитира реални взаимодействия. Самият звук обаче не я напуска. Това е основното правило: Няма запис на разговори и те не са запазени.

За кого е предназначенa Clubhouse?

Clubhouse е пълен със знаменитости. В него може да чуете хора като Опра, Кевин Харт, Дрейк, Крис Рок и Аштън Къчър. Те могат да създават и хостват чатове. В някои отношения това е част от привлекателността на Clubhouse. Вие получавате шанса да чуете и дори да участвате в разговори с известни и влиятелни хора. Освен знаменитости, приложението привидно е фокусирано върху хора, които са смятани за "елитна клиентела" и такива, които имат какво да кажат. Апликацията се превърна в своеобразен статутен символ за типовете от Силициевата долина още след стартирането ѝ миналата година.

Какъв е противоречивият елемент при Clubhouse?

Clubhouse вече има проблеми със злоупотребата и менажирането на съдържанието - или липсата на такова. Много хора се оплакаха от расизъм, език на омразата, антисемитизъм, хомофобия и трансфобия. Проблемът е, че от платформата не предприемат никакви действия за справяне с подобни оплаквания, а и няма изгледи скоро да подходят по някакъв начин към тях.

Как да получите покана за Clubhouse?

В момента все още не можете да се присъедините към Clubhouse без покана. Трябва някой, който вече е потребител на мрежата да ви изпрати покана. Ако сте потребител на iPhone обаче, можете да изтеглите приложението и да резервирате потребителско име, ако този вид неща ви интересуват. Но приложението очевидно планира скоро да се разшири за широката публика. От ръководството на Clubhouse казват, че все още не са направили това по две причини: те искат да изграждат общността бавно и да подготвят функции, които да помогнат на приложението да се справи с по-голям брой потребители. "Изграждаме Clubhouse за всички и работим, за да го направим възможно най-бързо на света", пише в сайта на приложението. 

А вие какво мислите? Бихте ли използвали Clubhouse?

Автор

Колите са страст, любов, живот и още нещо. Човек със силно биещо сърце в ритъма на VIBES и на всички фенове на автомобилите, а и не само. Аз съм тук, за да ви информирам за автомобилните тенденции, пазари и всичко интересно около този свят на колела.

Напишете коментар