Dolce & Gabbana – дали един скандал ще сложи началото на края?


Dolce & Gabbana отложи шоуто си на модния подиум в Шанхай след протест срещу расистки офанзивни публикации в Instagram. Новата кампания на италианския бранд е обвинена в расизъм, а спорът възникна, след като италианската модна марка публикува видео в азиатската социалната мрежа Weibo в понеделник, показвайки китайски модел, използващ пръчици, за да се опита да яде италианска храна. Потребителите на Weibo обвиниха лейбъла за обида на китайската култура и изобразяването на китайските жени по расистки начин.

Видеоклипът е бил свален в рамките на 24 часа, но вече беше широко разпространен в социалните медии, където призивът #BoycottDolce започна да циркулира, съобщава The Guardian.

Обвиненията за расизъм и расови стереотипи се засилиха след разговор в Instagram между Стефано Габана и модната писателка Michaela Phuong, споделен от Diet Prada в Instagram, блорърка, известна като критикуваща модната индустрия и първата, отразила скандала. Проблемът може да доведе до финансов удар за компанията, която има магазини в 25 града в Китай.

Компанията Dolce & Gabbana се извини като сподели, че профилът им, както и този на Стефано Габана, са били под хакерска атака. Но това не е първият случай на „изцепки“ от страна на модния бранд. Преди време точно Стефано Габана нареча в коментари в социалните мрежи Селена Гомес - „грозна“.

В последващо изявление в Instagram модният бранд заяви: „Нашият профил в Instagram е бил хакнат. Същото се отнася и за профила на Стефано Габана. Адвокатската ни служба спешно разследва и се извинява за всяка вреда, причинена от тези неупълномощени публикации, коментари и съобщения”. Също така добавят, че те не изпитват нищо друго, освен уважение към Китай и хората в Китай.

Някои от най-големите знаменитости в Китай отказаха да присъстват на модното шоу и в сряда мнозина обявиха оттеглянето си. BBC съобщава, че продуктите на италианската марка са изтеглени от китайски и други чуждестранни сайтове, включително YOOX Net-a-Porter Group (един от най-големите онлайн бизнеси за продажба на луксозни модни стоки в света). Местните знаменитости призоваха за бойкот на Dolce & Gabbana. Брандът, от своя страна, публикува видео, в което Стефано Габана и Доменико Долче призовават да им се прости „неразбирането на китайската култура“.

Така един клип, няколко коментара и съобщения, направиха скандал на „световно ниво“. Какво следва от тук нататък за модния бранд? Може само да чакаме, за да разберем дали един скандал от такъв мащаб ще сложи началото на края за знаменитото италианско дуо.

VIBES
VIBES

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни