Зад кулисите на "Златната ябълка": за анимацията, фолклора и безкрайното вдъхновение


Може би вече сте чули за „Златната ябълка” – първата българска анимация, посветена на родния фолклор, местните традиции и обичаи. Първата българска анимация, придаваща модерно звучене (и визуализация!) на всички тези, на пръв поглед позабравени, митове и легенди, останали сякаш далеч в историята. Сякаш...

Срещаме се с Димитър Петров, който е основоположник на идеята за анимационния сериал, както и негов арт директор. Темата ни на разговор е яснa - обсъждаме бъдещата продукция, вдъхновението за нейното създаване, но и цената на това да следваш една съкровена мечта. Повече: в следващите редове.

Митът за Златната ябълка е един от най-разпространените както в родния, така и в световния фолклор. Защо избрахте да претворите именно него и каква е интерпретацията му в бъдещата анимация?

Точно защото е толкова разпространен. Това го прави достатъчно познат за чуждестранната публика, но и доста интересен, защото нашата фолклорна интерпретация е доста различна. В света на анимационния сериал „Златната ябълка”, точно както и в нашия свят, има много легенди за това какво точно прави ябълката. Най-разпространената е, че тя може да изпълнява желания. Затова и когато се появява, хора, горски същества и духове от цял свят се насочват към планината, където се намира. Част от тези персонажи са и нашите главни герои  –  Вихра, Тина-Пакостина, Влад и Бран.

Сигурно често те питат точно това, но нека споделим и с нашите читатели – как се роди идеята за анимация, вдъхновена от българската митология?

За мен и целият екип е изключително изненадващо, че ние сме първите, които правим нещо по темата. Българският фолклор е безкрайно интересен и необятен, и има страшно много потенциал. Все пак, всички знаят какво е дракон и елф, но никой не знае какво е змей и самодива. И точно това ме привлече – възможността да създам нещо ново и интересно, което да стъпва върху най-положителното от нашата култура. Така вече над 3 години се разработва „Златната ябълка”.

Лесно ли събрахте екипа си? Колко човека работят върху продукцията в момента? Всички ли сте българи?

В момента сме 25 човека от 6 различни държави, като около 80-90% от екипа ни са българи. В екипа ни има страхотни професионалисти, хора с опит  в най-големите студия като Walt Disney и Cartoon Network. Мисля, че това, което привлече повечето ми колеги, е фактът, че такъв проект не е съществувал преди, споделената ни любов към фолклора, сюжета и професионалното отношение.  С повечето от тях се свързах онлайн, почти всички трябваше да направят малък тест за позицията, която им предлагаме и чак след това стават част от екипа. Интересното е, че този проект се разработва вече над 3 години, като нямаме никакво финансиране и се прави „на мускули”.

Въпреки това, всички сме страшно мотивирани и ентусиазирани от работата си, защото създаваме първите анимационни кукери, самодиви и змейове, което е безкрайно интересно. За жалост обаче, трейлърът е последното нещо, което можем да направим без средства.

Запознай ни накратко с главните герои, какво е характерно за всеки от тях?

Вихра е дъщеря на змей, с облак, вместо коса, защото змейовете, според нашия фолклор, са персонификация на бурите. Когато тя се ядоса, този облак става буреносен и в него започват да прескачат светкавички. Освен това, Вихра е много упорита и целенасочена, макар и малко неопитна (все пак е на 14 години). Тя тръгва да търси златната ябълка, за да предотврати назряващата война между хората и горските същества и духове в нейния роден град. Заедно с нея, на това приключения тръгва и най-добрата ѝ приятелка – самодивата Тина-Пакостина.

По пътя към ябълката те се срещат и с другите ни двама главни герои – кукерите Влад и Бран. Те идват от един далечен край на този свят, където горите са пълни само с агресивни и много опасни горски същества и духове. Съответно, от малки, Влад и Бран се учат как да бъдат кукери и да се бият с тези духове, използвайки магическите си чанове и специалните си кукерски костюми. Те търсят златната ябълка, за да възстановят „кукерския наръчник” –  книгата, в която е описано как се правят магическите чанове и която се счита за източник на кукерската магия.

Обаче се оказва, че за да намерят ябълката, Влад и Бран ще трябва да се съюзят с Вихра – очевидната змейска дъщеря, и Тина-Пакостина, очевидната самодива. Така и започва нашето приключение, чийто първи сезон ще е 24 епизода, по 24 минути всеки.

А какво е характерно за всеки от вас – създателите на „Златната ябълка“?

Огромният хъс и желание, с които работим и отделяме от свободното си време, за да създадем „Златната ябълка”! Тук е мястото и да благодаря на страхотния екип, с който имам удоволствието да работя по този проект. Като се започне от главната ни дизайнерка Светла Радивоева, продуцентката ни Елена Рапонджиева, главния ни аниматор Станислав Цветков, техническата ни аниматорка Теодора Филипова, всичките ни асистент аниматори, дизайнери и страхотния ни композитор Георги Стрезов... това са едни професионалисти на световно ниво, които дадоха всичко от себе си, за да имаме трейлър и да може този проект да се развива.

И като споменахме трейлъра, той излезе преди броени дни, поздравления! Мисията ви е да достигнете милион гледания, каква е равносметката до момента? Изненадани ли сте от многобройните споделяния?

Вече имаме над 200 000 гледания, като трейлъра излезе наистина едва преди няколко дни. Много е приятно да видим колко положително се приема и бих искал тук пък да благодаря на всички хора, който ни подкрепят и застанават зад нас. Имаме нужда от тези един милион гледания, за да покажем на потенциални инвеститори и разпространители, че има интерес към такъв сериал и че той ще бъде гледан. Затова, ако харесвате това, което правим, помогнете ни, като разпратите трейлъра на „Златната ябълка” на колкото се може повече хора в България и по света.

А вече има ли резултати, потърсили ли са ви потенциални инвеститори?

Чуваме за интерес, но в момента е много натоварено покрай кампанията за трейлъра и организирането на crowdfunding, който също стартира преди броени дни. По всяка вероятност, след  двете кампании, на база на резултата от тях, ще може вече да започнат преговори.

Колко време имате да намерите спонсорство? Има ли „план Б“, ако това не се случи в предвиденото време?

Ами, ние не можем да продължим работа по „Златната ябълка” без спонсор. Затова – колкото се може по-скоро. Имаме и „план Б”, разбира се, но той ще отнеме много повече време.

Вече видяхме първия трейлър на анимацията, каква е следващата ви стъпка?

Следващата ни стъпка е crowdfunding кампания в kickstarter, която вече стартира. На базата на това как се представят трейлърът и кампанията, ще можем да преценим как ще продължи развитието на „Златната ябълка”.

Станислава Симидчийска
Станислава Симидчийска

Станислава е един от основателите на VIBES. Филолог по образование и автор по призвание. Пада си по книги, бяло вино и котки, може и да не са в този ред. Разполага със заразително чувство за хумор, но не ви пожелаваме да попадате под неговия прицел.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни